niedziela, 28 grudnia 2014

3 bit cytrynowy

Święta, święta i po świętach. Przed nami jeszcze tylko Sylwester i Nowy Rok i wracamy do rzeczywistości... Kto zdradzi jak waga? U mnie na szczęście na poziomie sprzed świąt i jestem bardzo zadowolona z tego :)
Dziś zapraszam ponownie na pyszny deser. Przepis znalazłam w internecie, ale troszkę go udoskonaliłam. Smakował całej rodzinie. Powiem tak: miał być na święta, do świąt nie wytrzymał. 
Polecam :)

3 Bit cytrynowy



BISZKOPT
  • 5 jajek
  • 5 łyżek cukru
  • 5 łyżek mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
MASA I
  • 1 kostka margaryny Palma firmy Bielmar
  • 1 puszka masy krówkowej
MASA II
  • 750 ml śmietany 30%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 opakowania śmietany Śnieżka
  • 2 opakowania śmietanki fix
  • 1 opakowanie galaretki cytrynowej
DODATKOWO
  • 1 opakowanie biszkoptów okrągłych
  • spirytus do smaku
  • 1 opakowanie masy karpatkowej w 5 minut
  • pół tabliczki mlecznej czekolady



BISZKOPT: Białka ubić, dodać cukier i nadal ubijać. Pod koniec dodać żółtka. Łyżką wmieszać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Wyłożyć masę na blachę wysmarowaną margaryną i piec ok. 25 minut w 180 st. Po tym czasie wyjąc i ostudzić. Biszkopt nasączyć (delikatnie) spirytusem.


MASA I: Margarynę Palmę utrzeć i dodać do niej masę krówkową. Wyłożyć na biszkopta, następnie na masę wyłożyć biszkopty nasączone w dowolnym soku rozcieńczonym z wodą. Masę karpatkową przygotować jak na opakowaniu. Wyłożyć na biszkopty.

MASA II: Przygotować galaretkę cytrynową. Odłożyć do lekkiego stężenia. Śmietanę ubić, dodać cukier puder, Śnieżkę w proszku i fixy, pod koniec ubijania dodać tężejącą galaretkę. Wyłożyć na masę karpatkową. Ciasto posypać startą czekoladą. Odłożyć do lodówki na ok. 2 godziny.
 Klikając w poniższy przycisk, zobaczysz przepis krok po kroku.
 



3 komentarze:

  1. Cytrynowy musiał smakować bajecznie :)
    Ja zanotowałam kilogramowy spadek wagi - zaczynam wierzyć w świąteczne cuda ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo ;) schudnąć przez święta to wyzwanie :)

      Usuń
  2. biszkoptowy 3bit to dla mnie nowość. Zapraszam do mnie, wkrótce przepis na 3bit'a na cieście kruchym:)

    OdpowiedzUsuń