wtorek, 14 lipca 2015

Ziemniaki faszerowane

Ostatnio naszła mnie ochota na coś w innym stylu, coś, czego jeszcze nie miałam. Zerknęłam do książki kucharskiej i tam był przepis na ziemniaki faszerowane. No ale jak to książka, ona ma swój przepis, a ja mam swój. Wybrałam do farszu składniki, które moja rodzina lubi, a że sezon paprykowy, więc są aż dwie :D Danie można także smażyć na grillu.

                 -TRUDNOŚĆ: średnie    -CZAS: do 60 min   -PORCJE: 6-8

Ziemniaki faszerowane

  • 3-4 ziemniaki młode (większe)
  • 1/2 papryki czerwonej
  • 1/2 papryki żółtej
  • 1/2 cukinia
  • 1/2 pomidora
  • pieprz
  • sól
  • pęczek szczypiorku
  • 10 dag sera żółtego
Ziemniaki młode ugotować lekko w mundurkach. Przekroić na pół i wydrążyć środek, przełożyć do folii aluminiowej. Wydrążony środek przełożyć do miski i lekko zgnieść. Papryki pokroić (usunąć wcześniej z nich gniazda nasienne) w kostkę, tak samo pokroić pomidora i pozbawioną skórki cukinię.

Dodać do miski z wydrążonymi ziemniakami. Szczypiorek poszatkować, ser żółty zetrzeć na tarce. Dodać do miski, przyprawić, wymieszać.

Farszem napełniać wydrążone środki z ziemniaków.

Zapiekać w piekarniku w 180 st. przez ok. 15-20 minut. Podawać ciepłe. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz