poniedziałek, 23 listopada 2015

Wuzetka z brzoskwiniami

Dziś przepis na ciasto, które zrobiłam wg przepisu z jednej z książek kucharskich, ale w swoim wykonaniu. A mianowicie chodzi o Wuzetkę. Jednak w sposobie przygotowania nie ma informacji o brzoskwiniach, a ja je dodałam. Pokroiłam pyszne brzoskwinie od firmy Beach Flower (oczywiście nie wszystkie), które otrzymałam do testów i dodałam do pysznej masy. Wyszło naprawdę nieziemsko. Warto przyznać, że firma oferuje bardzo dobrej jakości brzoskwinie, a otwierając puszkę, poczułam się jakbym miała naprawę przed sobą świeży, dojrzały owoc. Ciasto smakowało rodzinie. Polecam.

                       -TRUDNOŚĆ: średnie      -CZAS: -PORCJE: 20

Wuzetka z brzoskwiniami

CIASTO

  • 1 kostka margaryny
  • 2 łyżki cukru wanilinowego
  • 1 szklanka cukru
  • 4 jajka
  • 1 szklanka mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki kakao
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej

MASA SEROWA


  • 500 ml śmietany 30%
  • 1 kg sera białego
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 5 łyżeczek żelatyny
  • kilka sztuk brzoskwiń z puszki
  • 1 opakowanie śmietan fix

POLEWA


  • 3 łyżki wody
  • 3 łyżki kakao
  • 3 łyżki cukru
  • 10 dag margaryny

DODATKOWO


  • 2 kieliszki spirytusu
  • 2 kieliszki wody



CIASTO: Margarynę utrzeć z cukrem i cukrem wanilinowym. Następnie dodać jajka, najlepiej jedno po drugim (nie wszystkie naraz). Mąkę, mąkę ziemniaczaną, proszek do pieczenia i kakao połączyć, przesiać przez sito i dodać do ucieranej masy. Całość porządnie zmiksować. Ciasto wylać na wysmarowaną margaryną brytfannę i piec w piekarniku nagrzanym do 180 st. ok. 50 minut. Po tym czasie wyjąć, ostudzić i przekroić wzdłuż na pół. Nasączyć środek i wierzch placka wymieszanym spirytusem z wodą.

MASA SEROWA: Przygotować żelatynę w ok. pół szklanki wody. Ser biały zmielić (najlepiej dwukrotnie). Następnie wraz z cukrem pudrem utrzeć go mikserem. Dodać żelatynę. Śmietanę 30% ubić na sztywno. Dodać do niej śmietan fix. Ostrożnie do śmietany dodawać utarty ser i dokładnie wszystko wymieszać (najlepiej drewnianą łyżką). Brzoskwinię pokroić w kostkę, dodać do masy.

Masą przełożyć przecięte ciasto.

POLEWA: Wszystkie składniki włożyć do rondelka i mieszać na wolnym ogniu. Trochę przestudzoną polewę wyłożyć na ciasto.

Włożyć do lodówki na ok. 1 godzinę. 














1 komentarz: